Organizator:

Wywiad z Joanną Kucharską, Dyrektor Grupy Produktów MTP

Podziel się

Przedstawiamy wywiad z Joanną Kucharską, Dyrektorką Grupy Produktów MTP, który został opublikowany na łamach Przeglądu Odlewnictwa.

Jak zmieniło się funkcjonowanie Grupy MTP podczas pandemii koronawirusa?

 

Grupa MTP, podobnie jak cała branża targowa, dotkliwie odczuła zamrożenie gospodarki, notując miesięcznie ogromne straty. Zmuszeni odwołać część wydarzeń, a część z nich przesunąć na bezpieczniejsze terminy, nauczyliśmy się jednak funkcjonować w nowej rzeczywistości. Okres postoju przeznaczyliśmy na prace koncepcyjne i porządkowe, rozwinęliśmy swoje kompetencje w działaniach online, organizując liczne webinary i spotkania w sieci. Wśród nich znalazła się inicjatywa zespołu Targów ITM Industry Europe i Modernlog - cykl branżowych spotkań online pod nazwą ITM_talks, podczas których poruszamy tematy z zakresu przemysłu 4.0.  Obecnie pracujemy nad rozwojem idei wydarzeń targowych poszerzonych o elementy sztucznej inteligencji

Na czym polegały działania Grupy MTP mające na celu zapewnienie bezpieczeństwa i komfortu wystawcom i odwiedzającym Państwa targi?

Dotychczas podjęliśmy wszelkiego rodzaju środki ostrożności w trosce o bezpieczeństwo naszych wystawców oraz zwiedzających. Przy wejściach na tereny targowe zamontowaliśmy kamery termowizyjne mierzące temperaturę ciała osób biorących udział w wydarzeniu. W miejscu odbywania się targów zapewniliśmy także odpowiedni dystans.

Przed wejściem na teren zarówno wystawcy, jak i zwiedzający byli zobligowani do wypełnienia ankiety epidemiologicznej. Można było to zrobić online lub na miejscu. Ważne jest również to, że wystawcy oraz zwiedzający zostali zobowiązani do zakrywania ust oraz nosa zarówno w pomieszczeniach pawilonów, jak i na zewnątrz, za wyjątkiem przestrzeni gastronomicznych gdzie spożywają posiłki. Obowiązywała również dezynfekcja dłoni przy wejściu i wyjściu z terenu wydarzenia, a sprzedaż biletów prowadziliśmy wyłącznie w formule online.

Czy czas wykorzystany podczas ograniczeń społecznych przyniósł Państwu nowe pomysły, idee, rozwiązania w sektorze działania Grupy MTP?

Czas ograniczeń społecznych przyniósł nam wiele nowych pomysłów i rozwiązań w sektorze działań Grupy MTP. Wystarczy wspomnieć tu o naszej targowej restauracji, która zaczęła gotować posiłki na wynos, a z czasem rozwinęła koncept cateringu dietetycznego City Diet lub o dziale marketingu przekształconym w agencję reklamową R360. Uruchomiliśmy także platformę Buy Poland, która ma promować polskich producentów poza granicami kraju. W pierwszym miesiącu działania ponad 3,3 tysiąca kupców z zagranicy skontaktowało się z polskimi firmami przy pomocy naszej platformy, dlatego wierzymy, że przy odrodzeniu się optymizmu konsumenckiego, znajomości zaowocują kontraktami. Buy Poland będzie doskonałym uzupełnieniem targów.

Kiedy możemy spodziewać się pierwszych wydarzeń targowych?

Branża targowa z dużą nadzieją przyjęła informację o rozpoczęciu procesu szczepień przeciwko koronawirusowi i jest w stałym dialogu z rządem w celu jak najszybszego odmrożenia działalności. Jeżeli rząd zaakceptuje propozycję branży i odmrozi przemysł spotkań, a równocześnie liczba zaszczepionych osób będzie rosnąć, wydaje się, że powrót do życia targowego, konferencyjnego i eventowego mógłby nastąpić na przełomie  drugiego i trzeciego  kwartału 2021 roku.

Czy przygotowanie tegorocznych Targów ITM Industry Europe, w tym Forum FOCAST będzie dla Państwa wyzwaniem? Czy rozpoczęły się już przygotowania do tego wydarzenia?

Bogaty program bloku Targów ITM Industry Europe, w tym Forum Odlewniczego FOCAST, był już gotowy w zeszłym roku, niestety ze względu na sytuację epidemiczną nie udało się nam go wcielić w życie. Wierzymy, że tym razem okoliczności pozwolą nam w pełni zrealizować wcześniejsze pomysły, uzupełnione o wątki walki z kryzysem i przykłady dobrych, a także skutecznych praktyk na rynku w dobie COVID-19. Opierając się na liczbie już zgłoszonych firm, a także rozmowach z branżą, ufamy, że najbliższe Targi okażą się dużym sukcesem. Zarówno my, jako organizatorzy, jak i branża nie możemy doczekać się osobistych spotkań, także tych biznesowych.

W jaki sposób wystawcy powinni przygotować się do tych Targów?

Nasi wystawcy na bieżąco informowani są o etapach przygotowań do Targów, w tym roku szczególnie jednak powinni zwrócić uwagę na panujące obostrzenia sanitarne, pamiętać o bezpieczeństwie swoim i gości targowych. Jesteśmy do dyspozycji dla naszych partnerów biznesowych i zachęcamy do pozostawania z nami w stałym kontakcie.

Targi ITM to jedne z ważniejszych targów dla naszej branży, a w dobie pandemii świetny sposób dla środowiska odlewniczego na powrót do gry. Czym może nas zaskoczyć tegoroczna edycja?

Targom ITM Industry Europe towarzyszyć będzie innowacyjny projekt, tj. Kongres Industry Next. The New Reality, do którego zaprosiliśmy przedstawicieli rządu, czołowych organizacji sektora przemysłowego, a także firmy będące liderami na rynku. Jego program obejmuje nie tylko część teoretyczną, wykładową, ale także prezentację rozwiązań dla przemysłu mierzącego się od niemal roku z trudną sytuacją wywołaną epidemią koronawirusa. Ale to oczywiście nie wszystko, bo po raz pierwszy w Polsce w ramach imprezy wystawienniczej odbędzie się przemysłowy hakathon. Uczestnicy, mając do dyspozycji profesjonalne oprogramowanie, będą mogli samodzielnie lub zespołowo pracować nad projektem wpisującym się w ideę Polskiej Doliny Cyfrowej.

Wśród nowości w programie najbliższej edycji ITM Industry Europe należy też wymienić  ekspozycję startupów dedykowanych przemysłowi. Pojawią się tutaj rozwiązania, które przeszły już fazę testów a ich funkcjonalność pomoże w innowacyjnym zarządzaniu produkcją.  Zobaczymy premiery aplikacji, robotów i maszyn usprawniających m.in. pracę nowoczesnych fabryk.

Jak co roku, także i tym razem będzie można podejrzeć rozwiązania z fabryki przyszłości w strefie Smart Factory. Również pozostałe imprezy z bloku będą obfitować w ciekawe atrakcje, np. Konferencja Smart Warehouse przy Targach Logistyki, Magazynowania i Transportu Modernlog czy Subcontracting Meetings, czyli spotkania matchmakingowe dla wykonawców i zleceniodawców przemysłowych przy Targach Kooperacji Przemysłowej Subcontracting.

Czy doświadczenia z 2020 roku przyniosą na stałe zmiany w funkcjonowaniu targów? Jeśli tak, to jakie?

Obecna sytuacja z pewnością przyspieszyła proces digitalizacji, zarówno w sektorze przemysłowym, jak i w obszarze konferencyjno-targowym. Prawdopodobne jest zatem, że w najbliższym okresie będziemy obserwować próby połączenia tradycyjnej formy wydarzeń z nowymi technologiami. Ufamy, że w tym roku targi odbędą się tradycyjnie. Jesteśmy jednak gotowi na każdą ewentualność, także na wersję hybrydową wydarzenia.